terug naar Nederland Back to The Netherlands - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu terug naar Nederland Back to The Netherlands - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

terug naar Nederland Back to The Netherlands

Door: Wim en Marjorie

10 Mei 2021 | Colombia, Cartagena

Zo waar, zowaar, het dobbertje zwemt weer!!
Het was een zeer grote klus om het achterstallig onderhoud weg te werken.
Wel met het gevolg de portemonnee leeg is.
Marjorie is binnen al het werf stof weg aan het werken, wat hebben die lui een stof gemaakt! Het leek wel of dat we in de Sahara zaten!!
Dus even kijken op Windy wanneer we weg kunnen gaan om naar Nederland terug te varen.
Dieseltank zit vol, Marjorie gaat de Supermarkt leegroven voor de overtocht,
En ik ben drukdoende om alles weg te stouwen en hopelijk zo goed dat het er ook blijft liggen als de boot gaat dansen op de golven.
DE rolsystemen zijn nagekeken en met de hogedrukspuit de lagers schoon gespoten, zodat alle stof van de werf eruit is. GEEN OLIE GEBRUIKEN!! Om de lager te smeren!!! Het zijn glas legers, die mag je niet smeren!!!
De zeilen kunnen weer terug op de rolsystemen, de schoten eraan en dat kijken wanneer we weg kunnen naar NEDERLAND!
Dan is dat het einde van onze grote tocht!!

So true, indeed, the boat is swimming again !!It was a very big job to get rid of the overdue maintenance.However, with the result that the wallet is empty..
Marjorie is busy working away all the dust .Shipyard workers make alot of dust and dirt.
! It seems we were in the Sahara !!
So let's have a look at Windy when we can leave to sail back to the Netherlands.Diesel tank is full, Marjorie is going to rob the Supermarket for the crossing,
And I am busy stowing everything away and hopefully so well that it will stay there even when the boat starts dancing on the waves.
The roller systems have been checked and the bearings sprayed clean with the high-pressure sprayer, so that all dust from the yard is removed.
DO NOT USE OIL !! To lubricate the bearing !!! They are glass bearings, you should not smear them !!!
The sails can be put back on the roller systems. The sheets are attached and now we can see when we can leave for the NETHERLANDS!Then that is the end of our big trip !!

• 10 Mei 2021 - 10:01

Rob Escher:

All the best with this trip.
    Gaan jullie een boekje uitbrengen over alle belevingen van deze reis?
    Dat lijkt mij interessant leesvoer!

Nogmaals sterkte ermee.

Groet Rob.

• 10 Mei 2021 - 10:20

Hélène:

Behouden overtocht

• 10 Mei 2021 - 13:15

Maarten SY De Witte Beer:

Beste Wim en Majorie, behouden vaart gewenst. We zien je wel weer verschijnen op de HWN

• 10 Mei 2021 - 23:11

Hans Van Rijn:

Succes met de laatste loodjes en goede vaart als jullie er klaar voor zijn!

• 30 Juli 2021 - 23:22

Martijn & Tanja Maas:

Hallo Wim en Marjorie,

Als ik het goed heb begrepen hebben jullie ook een Vagabond 47 uit Italie. Er zijn er maar rond de 70 gemaakt, en ik ben er nog nooit 1 tegengekomen in het echt, anders dan die van ons. Er vaart er nog 1 van een Nederlander in Griekenland, waar ik wel contact mee heb.

Verder heb ik vandaag begrepen dat jullie een enorm heftig drama voor de kust van Belgie hebben meegemaakt. Nu zijn jullie veilig (hoop ik!!?) in Blankenbergen. Ik kreeg het bericht van vrienden die daar toevallig een nachtje in de haven lagen, en jullie schip herkende als dezelfde als die van ons.

Ik zou heel graag met jullie in contact willen komen, als mede-vagabond eigenaren. Maar bovenal hoop ik dat het goed met jullie gaat. Als dat zo is, en jullie na het herstel doorvaren naar het noorden: jullie zusterschip (waar wij permanent op wonen) ligt in Stellendam. Hopelijk triggert dit bericht een email of bericht naar jullie, we leven enorm mee, zeker na het zien van de beelden van de Belgische reddingsdienst (chapeau voor die helden!!).