heerlijk zeilen naar... beautiful sailing....... - Reisverslag uit Saint George's, Granada van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu heerlijk zeilen naar... beautiful sailing....... - Reisverslag uit Saint George's, Granada van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

heerlijk zeilen naar... beautiful sailing.......

Door: Wim en Marjorie

15 April 2018 | Granada, Saint George's

Wij hebben voor anker gelegen in Trinidad voor 10 dagen na een prachtige zeil tocht vanuit Suriname. Alleen de Raymarine autopilot deed het niet meer. Dat betekent dat de laatste 100 myl zelf moesten sturen, geen wind meer!! Wind muntje was waarschijnlijk op. Ook de stroom was tegen.Om dat wij op Goede vrijdag aan kwamen, wat daar ook een feest dag is, moesten 140 $ US betalen om in te klaren. Wat op werkdagen gratis is.Hoop geld. Plus de papier werk was stapels hoog.
Het was een werk haven en wel zeer prijzig voor eten en boot spullen. Wij zullen niemand aanbevolen om daar naar toe te gaan.
Vanaf Trinidad naar Grenada Sint George hebben wij in 18 uur gezeild. Heerlijk gezeild halve wind. Het is een heel mooi kristal helder water, je kijkt meters diep naar de bodem. Mooi blauwe water en schoon, witte stranden.
Wij hebben voor 3 dagen een auto gehuurd en hebben het hele eiland rond getoerd.
De inboorlingen hier rijden als Kamikaze!! De wegen zijn SMAL en ZEEEER veel bochten. Er is bijna geen recht stuk weg.
Geen hoge torenflats en geen industrie te zien. Prachtig groen en veel kleurrijk bloemen.Het is net of dat je door de jungle rijd.
In het nieuwe stads deel meer dan 300 jaar oud is er markt en daar voor weinig geld kan je daar lekker eten. Dus alles wat hier gebruikt word, word geïmporteerd.dat betekend wel dat je portemonnee verdere open moet.
We liggen hier ook voor anker in de Martins bay. lekker rustig geen herrie van verkeer of muziek!!!!!
Waar onze volgende stop is weten we nog niet.

We anchored in Trinidad for 10 days after a beautiful sailing trip from Suriname. Only the Raymarine autopilot did not work anymore. That means that the last 100 myl had to steer, no more wind !! Also the current was disappointing. Because we arrived on Good Friday, which is also a party day, we had to pay 140 $ US to clear. What is free on working days. Alot of money. Plus the paper work was stacks high.
It was a working port and very expensive for food and boat stuff. We will not recommend anyone to go there.
From Trinidad to Grenada St. George we sailed in 18 hours. Beautifully sailed half wind. It is a crystal clear water, you look meters deep to the bottom. Nice blue water and clean, white beaches.
We have rented a car for 3 days and toured the whole island.
The natives here ride as Kamikaze !! The roads are SMAL and SEA a lot of bends. There is almost no straight roads.
No high tower buildings and no industry to see. Beautiful green and colorful flowers. It is just like driving through the jungle.
In the new part of the city more than 300 years old there is a market and for little money you can eat there. So everything that is used here is imported. That means that your wallet needs to be opened up further.
We are also anchored here in the Martins bay. nice and quiet no noise from traffic or music !!!!!
We do not know where our next stop is

• 16 April 2018 - 12:54

Elisabeth Und Manfred Sudmann Von Der "Sabby":

Moin Marjorie and Wim,
    last year our raymarine autopilot didn´t work too. The relais that connect the pilot with the electricity didn´t work. Try to change it.
    Have a good time together,
    Elisabeth and Manfred

• 16 April 2018 - 15:01

Janneke:

Wordt een echte wereldreis zo he, lekker, geniet er van!

• 16 April 2018 - 21:33

Ruth Van Rossum:

Hallo Wim en Marjorie,

Wat maken jullie een mooie reis en wat zien jullie mooie plekken.
    Lees met plezier jullie verslagen.
    Wij zijn benieuwd of wij nog ooit dat grote avontuur aangaan.
    Fantastisch dat jullie dit doen,hebben jullie ooit opstappers nodig call us.
    Voor nu lieve groet uit Nederland en een goede reis naar het volgende mooie plekje,
    Liefs Ruth en Mark

• 17 April 2018 - 13:53

Bob McKenney:

I look forward to reading about your adventures. What an exciting life you live.