ongeluk / exidant - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu ongeluk / exidant - Reisverslag uit Den Helder, Nederland van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

ongeluk / exidant

Door: Wim en Marjorie

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2019 | Nederland, Den Helder

Ongeluk/accident

Wij zijn al 3 weken hier in Nederland om wat medische dingen te regelen.
Alles is nu achter de rug en wij kunnen vertrekken aanstaande zondag met Tui naar Curaçao waar onze Duppy ligt op ons te wachten.
De Seagull is op het land in storage en klaar voor verkoop. Wij hopen om het snel kwijt te raken!!!

2 weken geleden, na een afspraak voor Wim's oog in het VU in Amsterdam, gingen wij met de motor op bezoek naar onze vriend Diederick.
Toen wij naar links ginen met het groene licht, kwam ineens een auto met hoge snelheid naar onze toe . Toen was het “crash” en vielen wij op de weg. Wij hadden wel onze motor kleren aan. Met 5 politie auto's , een ambulance en veel mensen was ik gecheckt in de ambulance voor schade op mijn lijf.
Alleen pijn in mijn ribben kast.
De volgende dag was ik totaal in de war, Wim heeft de eerste hulp in het ziekenhuis gebeld. En de ambulance personeel besloot mij naar Alkmaar te brengen. Waar veel onderzoeken had plaats gevonden.
Ik had gekneusde ribben en een hersenschudding. 3 dagen bracht ik daar door en met veel pijn en kreeg daar morfine voor.
Thuis met nog veel pijn. Wim zorgt goed voor mij want ik moest rusten.
Ik heb later geprobeerd op mijn elektrische fiets te fietsen maar raakte in paniek. Ik denk dat ik heb een trauma aan overgehouden.
De motor is totaal los. Wij hebben een andere BMW R 80 RT van 1985 moeten kopen.
Die BMW R 80 RT is voor Wim veel handelbaarder dan die zware BMW R1100 RT.
Wij hebben een motor nodig voor onze transport, een auto is te duur om een hele lange tijd stil te laten staan, en hem dan weer aan te melden zodat je er weer mee kan rijden..
Nu zijn wij de lasten dingen aan het inpakken in 2 zware koffers voor onze vlucht 30 juni met Tui.
Wim heeft een nieuwe rijbewijs en nu kan hij een automaat rijden zonder aanpassingen en kunnen auto huren. Wij hebben een SUV besteld in Curaçao voor 1 maand. Het is nodig daar!!! Anders kom je alleen naar een supermarkt met een gratis taxi. En niet in het industrie gebied waar veel goedkoop winkels zijn.


We have been here in the Netherlands for 3 weeks to arrange some medical things.
Everything is now behind us and we can depart on Sunday with Tui to Curacao where our Duppy is waiting for us.
The Seagull is in storage on land and ready for sale. We hope to get rid of it soon !!!

2 weeks ago, after an appointment for Wim's eye at the VU in Amsterdam, we went to visit our friend Diederick by motorcycle.
When we turned to the left with the green light, a car with a high speed suddenly came to us. Then it was "crash" and we fell on the road. We had on our motorcycle clothes. With 5 police cars, an ambulance and many people, I was checked in the ambulance for damage to my body.
Only pain in my rib cage.
The next day I was totally confused, Wim called the first aid in the hospital. And the ambulance staff decided to take me to Alkmaar. Where many tests took place.
I had bruised ribs and a concussion. I spent 3 days there and with a lot of pain and got morphine for it.
Home with a lot of pain. Wim takes good care of me because I had to rest.
I later tried to cycle on my electric bike but I panicked. I think I have suffered a trauma.
The motorcycle is total loose. We had to buy another 1985 BMW R 80 RT.
The BMW R 80 RT is much more manageable for Wim than the heavy BMW R1100 RT.
 We need a motor for our transport, a car is too expensive to stand still for a very long time, and then register it again so that you can drive it again.
Now we are packing things in 2 heavy suitcases for our flight June 30 with Tui.
Wim has a new driving style and now he can drive a machine without adjustments and can rent a car. We have ordered an SUV in Curacao for 1 month. It is needed there !!! Otherwise you only come to a supermarket with a free taxi. And not in the industrial area where there are many cheap stores.

  • 27 Juni 2019 - 07:40

    Janneke:

    Hoop dat de pijn al stuk minder is nu. Als jullie nog lift naar station willen moeten jullie het nog even laten weten he?

  • 27 Juni 2019 - 13:17

    Elisabeth Und Manfred Von Der Sabby:

    Dear Marjorie,and dear Wim,

    we wish you all the best an a good health. Have a nice time together with your Duppy.

    Heartly greetings

    Elisabeth and Manfred (just in time in Rota/Cadiz)

  • 27 Juni 2019 - 19:19

    Chris And Melanie Green (Touchwood Too):

    We are happy to read that your motorcycle accident hasn’t caused you any major problem in the long run. Take care you two, even cats are only supposed to have 9 lives. Your adventures always make interesting reading. We are currently in Cartagena enjoying the museum’s and the culture. Slowly heading East. Keep posting your adventures.

  • 01 Juli 2019 - 07:40

    An Berkenbosch Albets:

    Ach mensen toch. Wat een pech hebben jullie. Ik hoop Marjorie dat je snel weer de oude bent. Wim is denk ik nog redelijk. Voor het kijken op zee is Marjorie er toch !!!.. Jongens ik hoop dat de gezondheid snel weer terug komt. Ik merk dat dat bij mij alleen maar achteruit gaat. Maar probeer toch zo lang mogelijk in Frankrijk te blijven. Wordt in Augustus 88 jaar. Oei,oei Al weer 8 jaar geleden dat ik jullie in het Amsterdamse bos gezien heb. De jaren vliegen. Veel plezier op jullie nieuwere schip. Goede reizen. AN




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 64567

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

onze grootste reis

Landen bezocht: