Nasleep hoofdwond./ Aftermath head wound. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu Nasleep hoofdwond./ Aftermath head wound. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

Nasleep hoofdwond./ Aftermath head wound.

Door: Wim en Marjorie

17 Maart 2020 | Colombia, Cartagena

Twee dagen later na dat ik met mijn hood tegen de want ben gegoid door de boot, had ik geweldig veel pijn in miijn nek. Ik kon mijn hoofd nauwelijks draaien.
Onder weg naar het ziekenhuis werd mijn hoofd vast gehouden door de havenmeester. Ieder hobbel in de weg deed mij ontzetten zeer.
Na foto's en MRI gemaakt te zijn schijnen de tussen werfels toch een opdonder gekregen te hebben. Verder was volgens dat ziekenhuis niets aan de hand.
Ik heb wel pijnstiller gekregen zo dat ik me weer een beetje bewegen kon.
Maar na een week nam de pijn af en kon ik zonder pijnsillers.
Voor de Custom clearance moesten we 250 USA dollars betalen, je moet wel een agent in schakelen. Maar die komt of is al in de haven als je binnen loopt.
Wij liggen in de Club Nautico Marina (duur) en zit in de oude stad dus heel gezellig. Niet de oudste gedeeltje want daar zit de stads muur er om heen.
De week daar op ben ik toch weer het een en ander aan de boot gaan doen.
En ook gaan informatie vragen bij verschillende jachthavens om voor 4 maanden droog te staan.
We kwamen er achter dat daar toch wel groot prijs verschil in zat. Van een dikke 100 euro per maand.
En we ergerde ons rot op de manier dat de boot geschilderd is in Jamaica, hele stukken waren niet gedaan en op bepaalde plaatsen valt de verf er weer af!!
Door de Corona virus is ook hier de haven op slot. Cruise schepen mogen niet meer afmeren, en jachten die toch binnen komen moeten 14 dag in quarantene op een speciale ankerplaats.
Ook hieer vliegtuigen met passagiers uit Europa mogen niet meer landen, Wel tegen om passagiers op te halen.,
De oude stad is ook afgesloten dat is makkelijk te doen omdat de stadsmuren nog in de orginele staat zijn. Dus de poorten dicht en niemand kan er meer in of uit. Alleen met een speciale pas mag je er in en weer uit.\En ook hier loopt het grootste deel met een mondmasker op. Normaal rijden duizende taxis rond maar nu moelijk te vinden. Wij zouden vandaag een excursie doen van de oude binnen stad, maar dat gaat natuurlijk door van wegens de virus. Wij blijven aan boord van ons bootje Duppy

Two days later after I threw my head against the wall of the boat, I had a lot of pain in my neck. I could barely turn my head.
On the way to the hospital my head was held by the harbor master. Every bump in the road hurt me a lot.
After taking pictures and MRI, spinal cord seems to have gotten a bump. Furthermore, according to that hospital, nothing was wrong.
I did get a painkiller so that I could move a bit again.
But after a week, the pain subsided and I was able to go without pain relief.
For the Custom clearance we had to pay 250 USA dollars, you have to call in an agent. But he comes or is already in the harbor when you arrive.
We are in the Club Nautico Marina (expensive) and are therefore very cozy in the old town. Not the oldest part because the city wall surrounds it.
The following week I did some work on the boat again.
And have also asked for information at different marinas to be on dry for 4 months.
We found out that there was a big price difference. From a good 100 euros per month.
And we were annoyed the way the boat was painted in Jamaica, whole pieces were not done and in some places the paint falls off again !!
Because of the Corona virus, the port is also locked here. Cruise ships are no longer allowed to moor, and yachts that do come in must quarantine for 14 days at a special anchorage.
Also, aircraft with passengers from Europe are no longer allowed to land, but come to pick up passengers.
The old city is also closed which is easy to do because the city walls are still in the original state. So the gates are closed and no one can enter or exit. You can only get in and out with a special pass. \ And here too, the majority of them walk on with a mouth mask. Thousands of taxis normally drive around but are now hard to find. Today we would do an excursion of the old city center, but that of course is cancelled because of the virus. We stay on board our boat Duppy where it is safe.

• 18 Maart 2020 - 08:21

Jeroen:

Goedemorgen Wim en Marjorie heel veel beterschap en sterkte in deze bizarre tijd waar we ineens inzitten. En geniet een beetje want het lijkt me prachtig daar. Groeten Jeroen

• 19 Maart 2020 - 00:18

Bob McKenney:

I am glad to hear that you are safe and nearly well. Deb was here visiting. Was supposed to be here two weeks, but left after one in fear that they will stop all flights. Hated to see her go.
    Been playing contract administrator overseeing a few jobs at a condo complex where I am the President of the Board. I am getting really tired of this. Hope it is all done soon.
    Please stay safe and well. I think of you daily.