nog alijd wachten - Reisverslag uit Póvoa de Varzim, Portugal van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu nog alijd wachten - Reisverslag uit Póvoa de Varzim, Portugal van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

nog alijd wachten

Door: Wim en Marjorie

07 Augustus 2016 | Portugal, Póvoa de Varzim

Om van de nood een deugt te maken zijn we aan het rond treinen gegaan.
We zijn in diverse mooie plaatsen geweest, maar boven alles stak Porto uit!!
Het is als het waren tegen de berghellingen aan geplakt.
Het is daarom waarschijnlijk ook zeer toeristisch geworden.
Met aan de overs van de rivier de Portwijnkelders die daar eigenlijk al eeuwen staan.
Dan vond ik de oude stalen boog brug een staaltje vakmanschap. Op de bovenste verdieping reed een zeer moderne tram want men daar de metro noemde.
Die reed inderdaad ondergronds maar voor het groten deel bovengronds. het verkeer onder de metro brug.
De zeer mooie oude gebouwen lied duidelijk zien dat de stad Porto een rijk verleden heeft gehad, met als grootse uitvoer de Portwijn.
Wij zijn ook in zo'n portwijnkelder geweest, daar vertelde ze dat de portwijn hoofdzakelijk uit de Dourovallei komt.
De druiven kwamen dan per zeilboot die ook roeiriemen had de rivier de Douro af naar Porto. Daar werd het verwerkt tot dat er uit eindelijk na jaren port uit kwam.
Door dat we zolang op onze spullen moesten wachten die vervangen moesten worden, hebben we onze plannen drastisch aan moeten passen.
Over hoe, wie, en wat we gaan doen komen jullie langzaam maar zeker achter.
Ik vind dat houd de spanning er in.

Still waiting.

To pass the time, we have travelled around in Portugal.
We have been to many beautiful places, but above all in Porto made a big impression
It's like Porto was built on the against the hill.
For this reason, it has become very touristy.
The Port Wine cellars are actually existing there for centuries on the banks of the river.
I liked the old steel arch bridge, a piece of craftsmanship. On the top of the bridge rode a very modern tram which people there called theMetro.
The metro rides mainly above the ground and the cars go under the metro.
The very old buildings show the rich history of Porto.
We have also been to a port wine cellar, where he said the grapes comes from the Douro Valley.
The grapes came with a sailboat which had paddles. Finally, after years the port is ready to drink.
Because it took so long for the things on the boat to be replaced, we have our plans dramatically changed.
Who, what and where, is a big secret.
I believe that it keeps life exciting!!!!

Wim en Marjorie

• 07 Augustus 2016 - 14:08

Malissa:

Hallo lieve mensen!

Spannend lijkt het mij zeker! Maar geen verkeerde plaats om te wachten lijkt mij!
    Jeroen en ik wensen jullie nog heel veel plezier en mooie plaatsen toe! Hopelijk snel weer varen.

Groeten uit Den Helder (keep smiling) om maar om in onze vaktermen te blijven:-)

• 07 Augustus 2016 - 19:19

An Berkenbosch:

Goed weer wat van jullie te horen. Ben altijd nieuwsgierig waar jullie zijn en of alles goed gaat.
    Veel plezier verder ,ik volg jullie reis. Groeten AN

• 08 Augustus 2016 - 07:20

Helene :

Jullie maken het wel spannend. Goede reis!!!!