in het water gevallen / Fall into the water - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu in het water gevallen / Fall into the water - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van duppy-zeilboot - WaarBenJij.nu

in het water gevallen / Fall into the water

Door: Wim en Marjorie

29 Augustus 2018 | Curaçao, Willemstad

In het water gevalllen.

Helaas kort na onze laatste bericht zijn al onze plannen in het water gevallen!!
Het ging even helemaal verkeerd met mij!!
De eerste aanval was zondag avond vlak voor dat we gingen douchen.
Die was maar kort, de tweede kwam maandag morgen,
Marjorie die lieve schat van me ging direct naar het kantoor voor hulp.
Vrij snel lag ik in het zieken huis met wat men toen dacht een beroerte. Men zij toen wel dat mijn schildklier wat te actief was.
Na 1 week in het ziekenhuis kon ik weer aan boord gaan. Doch nog geen week later kreeg ik er weer een!! Weer naar het ziekenhuis, en de volgende dag weer naar boot. Maar een zeer goede vriend van ons die we in Rabat hebben ontmoet, hadden we op de hoogte gebracht tijdens dit hel gebeuren,
Hij kwam met de mededeling dat ik met bijna zekerheid geen beroerte had maar dat de schildklier de oorzaak van alles was. Die veel te snel werkte wat ook te zien was in de bloed uitslagen. Dus waren geen beroertes maar epileptische aanvallen geweest. Dat kon wel kloppen omdat ik helemaal geen verlammingsverschijnselen had.
Daar nu ook pillen voor gekregen, en ik loop weer, en doe weer als voorheen.
De 3de September, stond al in de planning, gaan we naar Marjories familie toe.
Haar broer is ziek.
Wat er daarna gaat gebeuren als we terug komen weten we zelf nog niet precies.
In ieder geval blijven we hier tot na het huricane seizoen, en dat is in eind oktober begin november afgelopen.
Wij hebben diverse zeilers van Los Palmas ontmoet, heel gezellig!

Fall into the water.

Unfortunately shortly after our last message all our plans have fallen into the water !!
It was even completely wrong with me !!
The first attack was Sunday night just before we start showering.
It was only short, the second Monday morning,
Marjorie that sweetheart went directly to the office for help.
Pretty soon I was in the hospital with some men that thought I had a stroke. It was then that my thyroid gland was too active.
After 1 week in the hospital, I was able to go on boord again. But not even a week later I got another one !! Back to the hospital, and the next day to the boat again. But we have a very good friend who we met in Rabat. We keep him up to date on the situation.
He came with the announcement that I had no stroke with certainty, but that the thyroid gland was the cause of everything. Which worked too fast, what was also seen in the blood results. So no strokes but epileptic attacks. That could be correct because I had no symptoms of paralysis.
Now also pills for it, and I walk again, and feel as before.
The 3rd of September, already in the planning, we go to Marjorie's family.
Her brother is ill.
What happens after we come back, we do not know exactly yet.
In any case, we will stay here until after the huricane season, which ended at the end of October in early November.
We have many Dutch sailers in the marina who we know from Las Palmas, very cozy!!!.

• 29 Augustus 2018 - 13:06

Helene:

Gelukkig kun je het navertellen en heb je Marjorie bij je!

• 29 Augustus 2018 - 13:22

Hans Van Rijn:

Opgelucht dat het geen beroertes waren! Fijn dat jullie goede zeilvrienden hebben met kennis van medische zaken!

• 29 Augustus 2018 - 14:08

Annie Berkenbosch Alberts:

Lieve mensen, wat zullen jullie geschrokken zijn. Maar al met al weet ik nu nog niet welke plannen er nu in het water zijn gevallen. Ik heb al jaren tabletten voor de schildklier.Mijn motto is voor alles wat ik heb, Gewoon door gaan met ademhalen. Vorige week 87 geworden. Dus het is al weer 7 jaar geleden dat jullie ook in het Amsterdamse bos waren. De tijd gaat veels te snel. Voorzichtig zijn en niet echt overboord vallen. Groeten AN

• 29 Augustus 2018 - 14:34

Janneke:

Beter dat het geen beroertes waren. Goed om te horen.

• 29 Augustus 2018 - 14:41

Caroline En Fred :

Hallo Wim en Marjorie, dat zal wel even schrikken zijn. Gelukkig krijg je nu juiste medicatie. Wees voorzichtig, je gezondheid is het belangrijkste!
    Even bijkomen in Nederland kan geen kwaad.
    Wij zijn nog steeds bij Kaapverdië en steken pas in maart 2019 over naar FG of Suriname.
    Hier alles oke, alleen wat pech met watermaker en boegschroef, maar daar vinden we ook w weer een oplossing voor.
    Sterkte verder en let beetje op jezelf !
    Groetjes van Caroline en Fred

• 29 Augustus 2018 - 15:23

Malissa:

Jemig hoop dat het nu beter gaat ...denk om jullie zelf en succes verdere reis! Groetjes Malissa en Jeroen! Voorzichtig hoor maar geniet van jullie avontuur !

• 30 Augustus 2018 - 13:22

Aad:

Hallo mensen daar aan de overkant. Dat de ouderdom komt met gebreken is ons alle bekent maar je wilt niet dit horen, een.hele opluchting dat je het met wat medicatie weer kunt verhelpen. Van de andere oorzaak hebben we al veel te veel narigheid gezien.
    Hoop dat het Marjorie haar broer ook een beetje mee wil zitten, en dat die ik weer op de been zal.komt (fingers crossing).
    Goed dat je geen risico's neemt nu het toch wat winderig gaat worden daar, en dan, er zijn slechtere plekken om even te moeten wachten.
    Ik wens jullie beide veel sterkte en uiteraard ook een fijne tijd.

P.s. sorry voor het niet bezoeken in nl, maar alles liep een beetje in het honderd.
    Vergeten doen we uiteraard niet.
    Geluk en veel gezondheid.

• 30 Augustus 2018 - 13:24

Aad:

Ik wens jullie beide veel sterkte en uiteraard ook een fijne tijd.

Vergeten doen we uiteraard niet.
    Geluk en veel gezondheid.

• 31 Augustus 2018 - 09:36

Ridsert Hoekstra:

Dag Wim en Marjorie,

"Wachten totdat het hurricane seizoen over is" ........... Alle tijd om te herstellen hoop ik.
    Fijn dat jullie zo optimistisch blijven !